قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟ آیا OpenAI موتور جستجویش را در رویداد ChatGPT معرفی می‌کند؟ معرفی بازی معمایی Tiny Room Stories + لینک دانلود اندروید و IOS نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت
سرخط خبرها

درباره ربات انسان‌نمای «آپولو» | گامی بلند برای بشریت + ویدئو

  • کد خبر: ۱۸۰۸۳۷
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
درباره ربات انسان‌نمای «آپولو» | گامی بلند برای بشریت + ویدئو
شرکت رباتیک «آپترونیک» Apptronik مستقر در آستین از ربات انسان‌نمایش با نام «آپولو» رونمایی کرد.آن‌ها امیدوارند آپولو گامی بزرگ برای بشریت باشد.

شهرآرانیوز - شرکتی در آستین رباتی انسان‌نما با نام «آپولو» (Apollo)، ساخته که هنگام انجام کار‌های سخت خم به ابرو نمی‌آورد. جف کاردناس، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران «آپترونیک» (Apptronik )، درباره ربات انسان‌نمای «آپولو» گفته است: «فکر می‌کنم آپولو یک گام واقعاً بزرگ برای صنعت رباتیک است.»

آپولو اندازه انسان است. حدود  ۱.۷ متر قد و ۷۲.۶ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند  ۲۵ کیلوگرم را بلند کند.

کاردناس گفته است: «پتانسیل این ربات بسیار نامحدود است. اما او قرار است در انبار شروع به کار کند. او در ابتدا جعبه‌ها را از نقطه A به نقطه B منتقل می‌کند.»

هدف اصلی ساخت آپولو این بوده است که دوستانه و مشارکتی باشد. پنل‌های دیجیتالی سینه آپولو اطلاعات واضحی ارائه می‌دهد که استاندارد جدیدی را برای تعاملات انسان و ربات ایجاد می‌کند.»

این پنل‌ اطلاعات شفافی درباره عمر باتری، کاری که ربات در حال انجام آن است، زمانی که تا اتمام کار مانده، و کار بعدی ربات نشان می‌دهد.

Apptronik گفته است که آپولو برای تقویت نیروی کار انسانی طراحی شده است، نه جایگزین آن شدن. کاردناس می‌گوید آینده آپولو به بیرون از انبار توسعه پیدا می‌کند. Apptronik از رابطه با ناسا شکل گرفته است تا روزی از نسخه‌های پیشرفته آپولو در فضا استفاده شود.

کاردناس در این باره گفته است: «ما از روی زمین شروع کردیم. اما آسمان مرز ندارد. رویایمان این است که این‌ ربات‌ها را به ماه، مریخ و فراتر از آن ببریم.»

«آپولو» دارای یک باتری چهارساعته است که می‌توان آن را تغییر داد تا بتواند تا ۲۲ ساعت در روز کار کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->